dijous, 13 de maig del 2010

UNA MÀ DE CONTES I PETITES HISTÒRIES

Hola a tots!
Continuem amb els recursos! Els que em conegueu sabreu que m'encanten els contes, que n'explico ( us tinc preparada una entrada sorpresa ;) ) així que en aquest bloc no hi podia faltar un recurs de contes. Així que a falta d'un en poso dos.
Primer us parlaré de la web http://www.unamadecontes.cat/ basada en el programa de televisió de Catalunya del mateix nom. Doncs bé, en aquest web hi podem trobar videos de contes segons
  • Personatges.
  • Orígen geogràfic.
  • Tècnica utilitzada.
  • Títol.
  • Autor.
  • Il·lustrador.

Els contes són molt atractius però aquí els mestres hi tenim poc a fer. És un recurs més aviat perque els nens hi experimentin al racó de l'ordinador, per exemple.

A més disposa d'un apartat anomenat tallers amb múltiples activitats per a infants com:

  • Dibuix.
  • Retall i composició.
  • Contes il·ustrats.
  • Subtitulat.

Voleu veure un conte oi que si? Doncs aquí teniu un els meus contes preferits.

L'inconvenient que jo hi trobo es que totes aquestes activitats són per a contes ja existents a la web i trobo a faltar que afavoreixi una mica més la creació dels nens o per als propis mestres. Al bloc si s'hi poden troba contes el·laborats per usuaris.

L'altes recurs que us presento s'anomena Petites històries

És una web molt més senzilla però que fomenta molt més la creativitat dels nens. Ells han d'escriure els contes partint d'unes imatges que proporciona la web, ells nomès n'han de triar la temàtica. A més, el fet de confegir una història a partir d'unes imatges fa que els nens treballin la situació espai-temps i la seqüenciació.
Com que m'ha agradat molt. N'he fet un. Per veure la petita història que he creat feu clic aquí.
La llàstima es que es els contes es guarden en PDF creator i el format no és gaire atractiu.
Per cert, puc pujar aquest conte i altre material com el llibre edilim gràcies a un recurs que em va donar a conèier l'Aina ( compaya de classe): el dropbox. Perque ens entenguem tots, fuciona com un pen online per això tots vosaltres des de bloc podeu veure elements que penjo i que es troben en el meu ordinador. Si ho estàs llegint: Gràcies Aina.
Recordeu que aquest bloc es per enriquir-nos entre tots! Us animo a que deixeu el vostre comentari!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada